A múzeum további programjai | | | Mesés Gödöllő | Program helyszíne: Debrecen | Program típusa: időszaki kiállítás | | Egyszer volt, hol nem volt a Debreceni Irodalom Házában egy Mesés (B)irodalom című időszaki kiállítás, mely a magyar meseirodalom tájára kalauzolta a látogatókat. Bemutatta a magyar népmesék világát, Benedek Elek és Arany László munkásságát, emellett játékos nosztalgiával hívta életre a ’60-as, ’70-es években útnak induló úgynevezett „retró” mesék hőseit. A látogató találkozhatott Mazsolával, Kukorival és Kotkodával, a TV Macival, tanúja lehetett Frakk, Mirr-Murr, A legkisebb ugrifüles, Süsü, A kockásfülű nyúl, Pom Pom, Vuk, Ludas Matyi, Misi Mókus, A Nagy Ho-ho-ho-horgász és még sok-sok mesehős kalandjainak. Továbbá megismerhette a magyar meseirodalom olyan feledhetetlen alakjainak munkásságát, mint például Csukás István, Marék Veronika, Bálint Ágnes, Dargay Attila, Henrik Irén és Sajdik Ferenc. Ezzel a kiállítással találkozhatnak a látogatók Gödöllőn. | | | | | | | | Kiemelt tematika: Többszólamú múzeum | | | | A szépíró olvas | Program helyszíne: Debrecen | Program típusa: egyéb | | A modern irodalomelméletek a szerző-mű-befogadó hármasságának viszonyából indulnak ki. A közhiedelemmel ellentétben pedig a szerző nem csak ír, hanem olvas is. A szépíró olvas című programsorozatunk esetében az említett szerepek egymásba csúsznak, átfedésbe kerülnek: írók, költők vallanak arról, hogy mit és hogyan olvasnak ők. Ezáltal az érdeklődők írás és olvasás gyakorlatának bonyolult, izgalmas összefüggéseibe, a két tevékenység harmóniájába nyerhetnek betekintést, valamint hallhatnak kedvenc szerzőik legfontosabb olvasmányélményeiről, anyaggyűjtéssel, inspirálódással kapcsolatos műhelytitkairól.
| | | | | | | | Egy csipet képzőművészet, egy csipet fizika, egy csipet biológia, egy csipet irodalom | Lejárt program | Program helyszíne: Debrecen | Program típusa: kötetlen beszélgetés, rendhagyó tárlatvezetés | Regisztráció szükséges! | | Szeretnénk foglalkozásainkat több tudományterülethez, több iskolai tantárgyhoz kapcsolni, s ezzel rámutatni arra, hogy egy-egy kiállításra nem csupán egy szemszögből, egy tantárgyhoz kapcsolódva tekinthetünk. Az érdeklődő pedagógusokat is arra ösztönözzük, hogy kilépve a komfortzónájukból más szemmel tekintsenek egy-egy kiállításra. Így maximálisan a felszínre tudjuk hozni a nyilvánvaló kapcsolódási pontokon túlmutató látens lehetőségeket.
| | | | | |